Mali Hizmetler Uzmanları Derneği
Kamu Denetçiliği Kurumuna Başvurulmuştur. Tüm Haberler

Yönetim Kurulumuzca, 08.01.2015 tarihinde, 02.11.2011 tarihli ve 28103 sayılı Mükerrer Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 666 Sayılı Kamu Görevlilerinin Mali Haklarının Düzenlenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname ile Mali Hizmetler Uzmanlığı mesleği aleyhine ortaya çıkan adaletsizliğin giderilmesi talebiyle Kamu Denetçiliği Kurumuna (Ombudsmanlık) başvuru yapılmıştır.

 Söz konusu başvuruda özetle;

•          Kamu kurum ve kuruluşlarının, yükseköğretim kuruluşlarının ve mahalli idarelerin merkez teşkilatına ait kadrolarda görev yapan Mali Hizmetler Uzmanları ile bunların yardımcıları açısından kendi içerisinde ve diğer merkez uzmanlıkları olmak üzere iki şekilde ayırım yapıldığının görüldüğü,

•          Kapsama dahil idarelerin merkez teşkilatına ait mali hizmetler uzmanı ve bunların yardımcısı kadrolarında bulunanlar III sayılı Cetvelde kendilerine özgü belirlenmiş ücret ve tazminat göstergesi üzerinden, yüksek öğretim kurumlarında ve mahalli idarelerde görevli mali hizmetler uzmanı ve bunların yardımcılarının ise I sayılı Cetvelde belirlenen ek ödeme oranı üzerinden Kanun Hükmünde Kararnameye dahil edildikleri,

•          Kapsama dahil idarelerde görev yapan mali hizmetler uzmanı ve yardımcıları için diğer merkez uzmanlıklarına belirlenen ücret ve tazminat gösterge rakamlarından farklı gösterge rakamlarının belirlendiği,

•          666 sayılı KHK ‘nın yürürlüğe girmesinden önce aynı kurumlarda ve hatta aynı birimlerde benzer görevleri yürüten ve aynı özlük haklarına sahip olan uzmanların özlük hakları bu kararname ile farklılaştırıldığı,

•          Aynı sınav, şart ve usullerle alınan Mali Hizmetler Uzmanlarından Danıştay Başkanlığı, Sayıştay Başkanlığı, Yargıtay Başkanlığı, Üniversiteler ve Mahalli İdarelerde çalışan mesleğimiz mensupları için nedeni anlaşılamaz bir şekilde ayrı bir ücret skalası belirlemek suretiyle ayrı bir adaletsizliğe yol açıldığı, yapılan bu düzenlemenin hukukun genel ilkeleri ile birlikte kanunların adalet duygusunu zedelememesi gerektiği,

•          Derneğimizce düzenlemeyi hazırlayan Maliye Bakanlığı yetkilileri ile defalarca görüşülmüş, söz konusu adaletsizliğin giderilmesi talep edilmiş ancak olumlu bir cevap alınamadığı gibi geçerli bir gerekçe de gösterilemediği,

•          İnsan Hakları Evrensel Bildirgesinin 23’üncü maddesinde, “Herkesin, herhangi bir ayrım gözetilmeksizin, eşit iş için eşit ücrete hakkı vardır” hükmünün yer aldığı,

•          Türkiye’nin de taraf olduğu Birleşmiş Milletler Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Sözleşmesinin 7’inci maddesi uyarınca bu sözleşmeye taraf olan ülkeler “Adil ücretler ve eşit işlere, hiç bir ayrım yapılmaksızın eşit ödeme” yükümlülüğünü üstlendikleri,

•          Anayasamızın 10’uncu maddesinde, "Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar" hükmünün yer aldığı,

•          Anayasamızın 55’inci maddesinde; “Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır” hükmünün bulunduğu,

•          İnsan haklarına dayalı adalet anlayışı, hukuka ve hakkaniyete uygunluk ve insan hakları çerçevesinde; Mali Hizmetler Uzmanlarına yapılan adaletsizliğin giderilebilmesi amacıyla başta 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda ve diğer ilgili mevzuatta gerekli değişikliklerin yapılabilmesi için Ombudsman tarafından yapılacak inceleme sonucunda Başbakanlık, Maliye Bakanlığı ve diğer ilgili kurumlara tavsiyede bulunulmasının talep edildiği,

             Belirtilmiştir.